共通仕様
主要諸元
COMMON SPECIFICATIONS
モータ許容オーバーハング荷重・許容スラスト荷重
PERMISSIBLE OVERHUNG LOAD AND PERMISSIBLE AXID LOAD OF MOTOR
許容オーバーハング荷重
Permissible Overhung Load
型番 Model |
許容オーバーハング荷重 Permissible Overhung Load N |
||
---|---|---|---|
フランジ寸法 Motor Frame Size (mm) |
シャフト径 Output Shaft Diameter Φ (mm) |
シャフト先端距離 Distance from Shaft End |
|
10mm | 20mm | ||
42 | 5 | 40 | - |
60 | 6 | 50 | 110 |
70 | 6 | 40 | 60 |
80 | 8 | 90 | 140 |
10 | 110 | 120 | |
90 | 10 | 140 | 200 |
12 | 240 | 270 | |
100 | 14 | 320 | 350 |
許容スラスト荷重
Permissible Thrust Load
スラスト荷重はできる限り控えてください。その場合でもモータ重量の半分以下でお使いください。
Avoid thrust loads as much as possible. If thrust load is unavoidable, keep it to half or less of the motor mass.
減速機許容オーバーハング荷重・許容スラスト荷重
PERMISSIBLE OVERHUNG LOAD AND PERMISSIBLE AxID LOAD OF GEARHEAD
型番 Model |
減速比 Gear Ratio |
最大許容トルク Maximum Permissible Torque N.m |
許容オーバーハング荷重 Permissible Overhung Load N | 許容オーバーハング荷重 Permissible Overhung Load N |
|
---|---|---|---|---|---|
シャフト先端距離 10mm 10mm from Shaft End |
シャフト先端距離 20mm 20mm from Shaft End |
||||
0NV□ | 3~60 | 1.0 | 20 | - | 15 |
2NV□ | 3~18 | 3.0 | 50 | 80 | 30 |
25~200 | 120 | 180 | |||
3NV□ | 3~18 | 5.0 | 80 | 120 | 40 |
25~200 | 150 | 250 | |||
4NV□ | 3~18 | 8.0 | 100 | 150 | 50 |
25~200 | 200 | 300 | |||
5NV□ | 3~18 | 10 | 250 | 350 | 100 |
25~200 | 300 | 450 | |||
5UV□S 5UV□F |
3~9 | 20 | 400 | 500 | 150 |
12.5~18 | 450 | 600 | |||
25~200 | 500 | 700 | |||
6UV□ | 3~200 | 40 | 1100 | 1500 | 300 |
減速機許容負荷慣性モーメントJ
PERMISSIBLE LOAD INERTIA FOR GEARHEAD J
- モータの頻繁な断続運転時に減速機にかかる負荷慣性モーメントが大きい場合には、起動時に一瞬大きなトルクがかかります。このトルクが大きい場合にはモータ・減速機が破損する場合があります。
- 次ページに掲載されている許容負荷慣性モーメント表の数値以下にてお使いください。
- When a high load inertia (J) is connected to a gearhead, high torque is exerted instantaneously on the gearhead when starting up in frequent, discontinuous operations (or when stopped by an electromagnetic brake, or when stopped instantaneously by a brake pack). Excessive impact loads can cause the gearhead or motor damage.
- The table below gives values for permissible load inertia on the motor shaft. Use the motor and gearhead within these parameters. The permissible inertial load value shown for three-phase motors is the value when reversing after a stop.
- The permissible load inertia (J) on the gearhead output shaft is calculated with the following equation.
- The life of the gearhead when operating at the permissible inertial load with instantaneous stops of the motors with electromagnetic brakes, brake packs or speed control motors is at least 2 million cycles.
減速機出力軸許容負荷慣性モーメント
Permissible Load Inertia for Gearhead Output Shaft
- 減速比1/3-1/50時 JG=JM×I2
- 減速比1/60以上時 JG=JM×2500
- Gear ratio 1/3-1/50 JG=JM×I2
- Gear ratio 1/60 or higher JG=JM×2500
- JG:減速機出力軸許容負荷慣性モーメントJ(×10-4kg.m2)
- JM:モータシャフト許容負荷慣性モーメントJ(×10-4kg.m2)
- I:減速比(減速比1/3はI=3)
- JG:Permissible load inertia for gearhead output shaft J (×10-4kg.m2)
- JM:Permissible load inertia for motor shaft shaft J (×10-4kg.m2)
- I:Gear ratio (Example: I=3 means the gear ratio of 1/3)
モータシャフト許容負荷慣性モーメント
Permissible Load Inertia at the Motor Shaft
モータ電源相数 No. of Phase |
フランジ寸法 Motor Frame Size mm |
出力 Output Power |
モータシャフト許容負荷慣性モーメント Permissible Load Inertia at the Motor Shaft |
|
---|---|---|---|---|
J(×10-4kg.m2) | GD2(kg.m2) | |||
単相 Single-phase |
42 | 1W、3W | 0.016 | 0.07 |
60 | 3W※、6W | 0.062 | 0.25 | |
70 | 6W※、15W | 0.14 | 0.52 | |
80 | 10W※、25W | 0.31 | 1.2 | |
90 | 20W※、40W | 0.75 | 3 | |
60W | 1.1 | 4.6 | ||
90W | 1.1 | 4.6 | ||
120W | 1.1 | 4.6 | ||
100 | 120W | 2 | 8 | |
140W | 2 | 8 | ||
180W | 2 | 8 | ||
三相 Three-phase |
60 | 6W | 0.062 | 0.25 |
70 | 15W | 0.14 | 0.25 | |
80 | 25W | 0.31 | 1.2 | |
90 | 40W | 0.75 | 3 | |
60W | 1.1 | 4.6 | ||
90W | 1.1 | 4.6 | ||
120W | 1.1 | 4.6 | ||
100 | 120W | 2 | 8 | |
140W | 2 | 8 | ||
180W | 2 | 8 | ||
直流 DC-Power |
60 70 80 90 |
6W、10W、15W | 0.062 | 0.25 |
15W | 0.14 | 0.52 | ||
25W、40W | 0.31 | 1.2 | ||
40W | 0.75 | 3 | ||
60W | 1.1 | 4.6 | ||
90W | 1.1 | 4.6 | ||
120W | 1.1 | 4.6 | ||
100 | 250W | 2 | 8 |
- ※はトルクモータの出力値です。 ※Output power for torque motors
減速機許容トルク計算法
The calculation for the permissible torque of gearhead
許容トルク値は下記計算式よりお求めください。
Permissible torque for some products area omitted. In that case, use the equation below to calculate the permissible torque.
- 許容トルク Permissible Torque TG=TM×i×η
- TG:減速機許容トルク Permissible Torque Gearhead
- TM:モータトルク Motor Torque
- I:減速比 Gear Ratio Gearhead
- η:効率 Efficiency
減速機効率
Gearhead Efficiency
減速比 Gear Ratio → |
3 | 3.6 | 5 | 6 | 7.5 | 9 | 12.5 | 15 | 18 | 25 | 30 | 36 | 50 | 60 | 75 | 90 | 100 | 120 | 150 | 180 | 200 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
型番 Model |
|||||||||||||||||||||
0NV□ 2NV□ 3NV□ 4NV□ 5NV□ |
81% | 73% | 66% | ||||||||||||||||||
5UV□S(F) | 81% | 73% | 66% | 59% | |||||||||||||||||
6UV□ | 81% | 73% | 66% |